Geoblog.pl    rataj    Podróże    USA 2012 - Floryda    Skok przez Atlantyk

Skok przez Atlantyk

Stany Zjednoczone Ameryki
Stany Zjednoczone Ameryki, Miami Airport

Nie będziemy ukrywać, że ten lot zdecydowanie nam się dłużył. Zresztą trudno by było inaczej podczas lotu trwającego 10.5 godziny. Do tego to jedzenie, które w samolotach nie zawsze powala na ziemię. Posłuchaliśmy muzyki, pooglądaliśmy filmy. Droga była odrobinę wyboista, ale to pewnie efekt ostatnich huraganów w tym rejonie :) W każdym razie około 16:30 miejscowego czasu wylądowaliśmy na amerykańskiej ziemi. Nasze pierwsze kroki musieliśmy skierować w stronę urzędu imigracyjnego, gdzie po odstaniu w kolejce, kilku szybkich pytaniach, zebraniu odcisków wszystkich palców (na szczęście stopy sobie odpuścili) otrzymaliśmy półroczne prawo pobytu w USA. Szybko odebraliśmy komplet bagaży i wyruszyliśmy w kierunku centrum "Rent a Car". Niestety jak to ostatnio na lotniskach bywa znajdowało się ono na końcu świata. Najpierw musieliśmy drałować z bagażami ładny kawał po terminalu. Następnie skorzystać z kolejki, która wywiozła nas do zupełnie innego budynku na drugim końcu lotniska. Tam znowu czekała na nas, na szczęście krótka kolejka i już po 30 minutach mieliśmy w ręce kluczyki do naszego Chevroleta Sonic. W trakcie wynajmowania samochodu dowiedzieliśmy się niestety, że auta wynajęte z Sixt'a nie mogą opuszczać Florydy. W związku z tym prawdopodobnie będziemy musieli zweryfikować nasze plany związane z odwiedzeniem Nowego orleanu. Wielka szkoda bo bardzo nam zależało. Jednak co Hertz to Hertz, tam nie było takich problemów. W końcu mogliśmy opuścić lotnisko. Na zewnątrz przywitała nas gorąco. Nie było tropików, ale temperatury rzędu 25-28 stopni są dla nas w sam raz. Szybko zapakowaliśmy się do samochodu i wyruszyliśmy w stronę Stuart, które jest naszą bazą na Florydzie. Tutaj mamy do dyspozycji domek z którego będziemy wyruszać zwiedzać wszelkie atrakcje Florydy.