Geoblog.pl    rataj    Podróże    Warszawa 2014    Centrum Nauki Kopernik

Centrum Nauki Kopernik

Polska, Warszawa

O 14:30 wchodziliśmy już do Centrum "Kopernik". Czasu nie było dużo bo centrum zamykają o 19. W środku ogromna ilość bardzo bardzo ciekawych eksponatów, eksperymentów czy urządzeń. Oprócz tego oczywiście bardzo dużo zwiedzających, przede wszystkich dzieci bo to głównie dla nich jest kierowane to specyficzne muzeum. Wszystkie ekspozycje były bardzo ciekawe nie tylko dla dzieci, ale również dla dorosłych. W centrum można by spędzić cały dzień i się nie nudzić. Nam udało się zobaczyć wszystkie eksponaty, ale nie było już czasu by je wszystkie dokładnie obejrzeć, poczytać o nich i poznać zasadę ich działania. Nie udało się nam odwiedzić wszystkich tematycznych seansów (np. elektryczność, światło). Większość z nich kończyła się do 16 i nam po prostu zabrakło czasu. Przy okazji sugeruje z dużym wyprzedzeniem rezerwować bilety przez internet by móc rozpocząć zwiedzanie od samego rana. My tego nie zrobiliśmy i cześć atrakcji nie poznaliśmy tak jak byśmy chcieli. Nie udało się też obejrzeć seansu 3D w Planetarium. Tu nawet mieliśmy kupione bilety, nawet siedzieliśmy już w sali projekcyjnej. Okazało się jednak, że jest jakaś awaria i nie są w stanie zapewnić seansu 3D. Ponieważ na 2D szkoda nam było czasu to zrezygnowaliśmy z seansu, a czas przeznaczyliśmy na stałą ekspozycję Centrum. Czas tak szybko mijał, że o 19 musieli nas "wyganiać" do domu. Największe wrażenie zrobiły na nas pokój Amesa, ogromne bańki mydlane, Rekordy i osiągi w świecie ludzi i zwierząt w sekcji Człowiek i środowisko, Karuzela Coriolisa czy rakiety w sekcji Latająca Flota. Naprawdę polecamy.