Geoblog.pl    rataj    Podróże    Trójmiasto 2013    Trójmiasto - dzień pierwszy

Trójmiasto - dzień pierwszy

Polska, Gdańsk, Sopot, Gdynia

Na miejsce dotarliśmy około dziesiątej. Zaczęliśmy od jedynej zaplanowanej części naszego wypadu czyli obejrzenia wystawy "Human Body". Sama koncepcja wystawy była dosyć kontrowersyjna, ale sama wystawa naprawdę była bardzo ciekawa. Można się było dużo nauczyć o naszym ciele. Po wystawie przyszedł czas na szybkie ułożenie planu na nasze zwiedzanie. Nie zajęło nam to dużo czasu i po chwili wyruszyliśmy zwiedzać. Najpierw odwiedziliśmy Katedrę Oliwską, potem Monciak i Molo w Sopocie. Zahaczyliśmy o Gdynię by poogladać ORP Błyskawica, Dar Pomorza oraz trafiliśmy na postój w porcie Daru Młodzieży. W drodze powrotnej z Gdynii wpadliśmy na chwilę pod PGE Arenę, by dalej udać się pod Stocznię Gdańską, a raczej to co z niej zostało. Oglądaliśmy wystawę o Solidarności zorganizowaną w słynnej sali BHP oraz stojąc obok obok Pomnika Poległych Stoczniowców przyglądaliśmy się budowanemu Europejskiemu Centrum Solidarności. Kolejnym punktem programu było już ścisłe centrum Gdańska. Pospacerowaliśmy chwilę po gdańskiej Starówce, posililiśmy się w pizzerii i to by było na tyle tego dnia. Jutro ciąg dalszy zwiedzania.